RoadMap : Admob, Getting Started > iOS 요구사항
Menus : Banners 1,
워낙 발 번역이라, 오류가 있을 수 있습니다. 오류나 이상한 점은 댓글로 남겨주세요.
구글 AdMob SDK 첫 페이지(https://developers.google.com/mobile-ads-sdk/docs/)에 들어가면, 플랫폼 별 요구사항을 확인할 수 있습니다. 상단의 Introduction 부분 번역은 'http://it-backup.tistory.com/9'페이지를 참고하시면 됩니다. 첫 페이지에서 요구 사항을 확인합니다.
Requirements(요구사항)
- iOS version
4.3
or later (iOS 버전 4.3 또는 그 이상) - Xcode
4.5
or later (Xcode 4.5 또는 그 이상)
Warning: All new iPad and iPhone apps created after October 14, 2011 will require an AdMob SDK that was released on or after March 15, 2011. This corresponds to version 4.0.2+ for iOS. If you downloaded the library from our official download site, then you're already set. Otherwise you may have an old version of the AdMob SDK that was released prior to March 15, 2011, and your new app will not receive any ad impressions until you update your SDK.
경고 : 2011년 10월 14일 이후 만들어진 모든 새로운 모든 iPad와 iPhone 앱들은 2011년 3월 15일 또는 그 이후에 출시된 AdMob SDK가 요구됩니다. 이 것은 iOS 4.0.2 이상 버전에 해당합니다. 당신이 우리의 공식 다운로드 사이트에서 다운했다면, 실치 준비가 되었습니다. 그렇지 않으면 2011년 3월 15일 배포된 AdMob SDK의 옛 버전을 가지고 있을 지도 모르며 SDK를 업데이트 하기 전 까지 당신의 새로운 앱은 몇몇 광고를 제공 받을 수 없습니다.
Incorporating the SDK (SDK 통합)
For the rest of these instructions, the project shown will be named BannerExample. When going through the exercises, simply replace BannerExample with your project's name.
이 설명외에 다른 것들을 위해, 프로젝트가 BannerExample 이라 이름지어 진 것이 보입니다. 예제를 통해 시작할 때, 당신의 프로젝트 명과 BannerExamle을 간단히 교체 합니다.
The decompressed SDK consists of Objective-C headers, a runtime library and a README.
Objective-C headers, 런타임 라이브러리와 README로 구성된 SDK 압축을 풉니다.
1. Right-click on your project in Xcode, choose Add Files to "BannerExample"...
1. Xcode의 프로젝트 위에 우클릭, Add Files to "BannerExamle"을 선택합니다.
2. Add everything except the add-ons folder unless you need something from there. The add-ons folder includes headers for DFP and mediation, as well as the Analytics library. Even if you are adding these in, do not add any other Xcode projects into your project.
2. add-on 폴더의 몇몇이 필요하지 않는 한 이 것을 제외한 모든 것을 추가합니다. add-ons 폴더는 DFP와 메디에이션 헤더, 분석 라이브러리가 있습니다. 만약 이것도 포함한다면, 당신의 프로젝트 속에 다른 프로젝트를 추가하지 마세요.
3. The SDK library references six iOS development frameworks which may not already be part of your project:
3. 당신의 프로젝트에 포함되지 않았을지 모르는 SDK 라이브러리가 참고하는 6개의 iOS 개발 프레임 워크 :
- StoreKit
- AudioToolbox
- MessageUI
- SystemConfiguration
- CoreGraphics
- AdSupport
To add these frameworks, double-click the BannerExample project name. Open the Link Binary With Libraries dropdown under the Build Phases tab. Add the frameworks from the iOS SDK using the + button that becomes visible.
이 프레임워크를 추가하려면, BannerExample 프로젝트 이름을 더블 클릭. 'Build Phases' 탭 속 드랍다운 'Link Binary With Libraries'를 엽니다. 보여지는 '+' 버튼을 이용해 iOS SDK의 프레임워크로 부터 추가합니다.
4. You now need to add -ObjC
to the Other Linker Flags of your application target's build setting:
4. 당신의 앱 타겟 'Other Linker Flags' 타겟 빌드 셋팅에 'ObjC'를 추가합니다. :
- In Xcode's project navigator, press the blue top-level project icon.
Xcode의 프로젝트 네비게이터 속, 푸른 top-level 프로젝트 icon을 누릅니다. - Click on your target, then the Build Settings tab.
당신의 타겟, 'Build Settings'탭을 클릭, - Under Other Linker Flags, add
-ObjC
to both Debug and Release.
'Other Linker Flags'속, 'Debug'와 'Release' -ObjC를 추가합니다.
You should now be able to rebuild your project without any errors.
error없이 다시 빌드되어야 합니다.
After you have incorporated the SDK, proceed to the next guide to learn about enabling banner ads in your app.
SDK를 통합한 후, 다음 가이드 작업으로 당신의 앱에 배너 활성화에 관해 배우세요.
'Mobile Ads > AdMob iOS' 카테고리의 다른 글
AdMob Banners 2, iOS 예제 실습 (0) | 2013.09.12 |
---|---|
AdMob Banners 1, iOS 예제 실습 (0) | 2013.09.10 |
AdMob 예제 Banners 1, iOS (0) | 2013.09.09 |