Configuring Your Xcode Project for Distribution, App Distribution Guide 번역
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Configuring Your Xcode Project for Distribution
배포를 위한 Xcode 프로젝트 환경설정
Before you distribute your app for testing or submit it to the store, complete the configuration of your Xcode project. When you create a new Xcode project, you choose a template that most closely corresponds to the kind of app you want to make, and you customize some initial settings for the app. Later, you can change required app information and assets as needed for the store. You set entitlements depending on the capabilities of your app. For example, all Mac apps submitted to the store need to have sandboxing enabled. Some Apple technologies require a combination of code you write and data you configure to operate properly. Some of the data you configure about your app is distributed between your Xcode project, Member Center, and iTunes Connect. This chapter explains the properties stored in the Xcode project that should be set before you distribute your app.
당신의 앱을 테스트 또는 스토어로 보내기 위해 배포하기전, Xcode 프로젝트의 환경설정을 완료합니다. Xcode 프로젝트를 생성할 때, 당신이 만들기 원하는 앱 종류, 많은 부분이 일치하는 템플릿을 선택하고, 당신의 앱 초기 몇몇 초기 셋팅을 사용자 설정합니다. 이후에, 요구되는 앱 정보와 스토어를 위해 필요한 자원들을 바꿀 수 있습니다. 앱 능력의 부수적인 자격 설정합니다. 예를 들어, 모든 Mac 앱들은 샌드박스활성화에 필요한 것 스토어로 보냅니다. 몇몇 Apple 기술들은 바르게 동작하기 위해 당신이 작성한 코드와 환경설정 데이터 조합을 요구합니다. 당신의 앱에 대해 설정한 몇몇 데이터는 당신의 Xcode 프로젝트, Member Center와 iTunes Connect 사이에서 배포됩니다. 이 장은 Xcode 프로젝트에 저장된 앱을 배포하기전 설정해야하는 속성들을 설명합니다.
About Bundle IDs
번들 ID들에 관해서
A bundle ID precisely identifies a single app. A bundle ID is used during the development process to provision devices and by the operating system when the app is distributed to customers. For example, the preferences system uses this string to identify the app for which a given preference applies. In contrast, Launch Services uses the bundle ID to locate an app capable of opening a particular file, using the first app it finds with the given identifier. The bundle ID is also used to validate an app’s signature.
bundle ID는 단일 앱을 정확히 식별합니다. bundle ID는 개발 작업이 진행되는 동안 장치 프로비저닝과 운영체제가 고객들에게 앱을 배포할 때 이용됩니다. 예를 들어, 주로 사용하는 시스템은 주어진 설정을 적용하기 위해 이 문자로 앱을 식별합니다. 그에 반해, 실행된 서비스는 bundle ID를 이용해 특정파일의 열수 있는 앱, 주어진 식별자로 찾은 이용할 첫 앱을 찾습니다. bundle ID는 앱 사인 승인에 이용합니다.
The bundle ID string must be a uniform type identifier (UTI) that contains only alphanumeric characters (A-Z,a-z,0-9
), hyphen (-
), and period (.
). The string should be in reverse-DNS format. For example, if your company’s domain is Ajax.com
and you create an app named Hello, you could assign the string com.Ajax.Hello
as your app’s bundle ID.
bundle ID 문자열은 오직 알파벳 문자열(A-Z, a-z, 0-9), 하이픈(-), 페리오드(.)를 포함하는 'uniform type identifier(UTI)'야 합니다. 문자열은 DNS 형식이 뒤집어 져야 합니다. 예로, 당신의 회사 도메인이 Ajax.com이고 앱 이름이 Hello면, 당신의 앱 bundle ID 처럼 com.Ajax.Hello을 배치할 수 있을 것입니다.
During the development process, you use an app’s bundle ID in many different places to identify the app. Figure 6-1shows the most common places where an app’s bundle ID is used during the development process.
개발 작업동안, 당신의 앱의 bundle ID는 많은 다른장소에서 앱을 식별하는 데 이용합니다. Figure 6-1은 대부분의 일반적인 장소에서 개발 작업중 어느 앱의 bundle ID가 사용됨 보여줍니다.
The bundle ID itself is stored in the information property list file (
Info.plist
) inside your project. This file is later copied into your app’s bundle when you build the project.
bundle ID 자체는 당신의 프로젝트 속 정보 프로퍼티 리스트 파일에 저장됩니다. 이 파일은 이후 프로젝트가 빌드 될 때 당신의 앱 번들 속으로 복사됩니다.When you are ready to publish an app, you use the bundle ID to identify the app in iTunes Connect. The store submission process correlates the bundle ID from the app you submit with the data you provide in iTunes Connect.
앱을 게시잘 준비가 되었을 때, bundle ID를 이용해 iTunes Connect에서 앱을 식별합니다. 스토어 보내기 작업과 당신이 앱으로 부터 iTunes Connect에 제공하는 데이터와 함께 보내는 bundle ID는 연관이 있습니다.When developing your app, you need a development provisioning profile with an App ID that is compatible with the app’s bundle ID. However, unlike domain names, bundle IDs are case sensitive. If the App ID is lowercase, your bundle ID needs to be lowercase, too.
당신의 앱을 개발할 때, 개발 프로비저닝과 App ID가 앱의 bundle ID와 호화되어야 합니다. 하지만, 도메인과 연결되지 않으며, 케이스를 구분합니다. App ID가 소문자면, bundle ID 역시 소문자여야 합니다.When you implement iCloud support in your app, the container IDs you specify are based on the bundle IDs of one or more apps.
앱에서 iCloud를 지원을 구성할 때, 하나 혹은 그 이상의 앱의 Bundle ID를 기본으로 당신이 지정한 컨테이너 ID.
Before You Begin
시작하기 전에
Most of the options discussed in this chapter, including enabling entitlements, are located in the project editor for your target. In Xcode, choose View > Navigators > Show Project Navigator to open the project navigator. Select your target in the Targets section of the second sidebar to display the project editor. Click the Summary, Info, or Build Settings tab to view these properties.
이 장에는 당신의 타겟을 프로젝트 에디터에서 찾아, 자격활성화를 포함한 대부분의 옵션을 논의 합니다. Xcode 에서, 'View > Navigators > Show Project Navigator'로 프로젝트 네비게이터를 엽니다. 두번째 사이드 바의 Target 섹션속 당신의 타겟을 선택해 프로젝트 에디터를 나타냅니다. 'Summary', 'Info', 또는 'Build Settings' tab으로 속성을 표시합니다.
Setting Properties When Creating Your Xcode Project
Xcode Project를 생성할 때 프로퍼티 설정
An assistant guides you through the process of creating an Xcode project. First, you select a template for your project. Starting with the right template helps speed the development process. The assistant also prompts you to enter information about your app that is used to determine your app’s capabilities and distribute it to customers. If you do not have this information when you create the project, you can set these properties later. Some of the data in the Xcode project is similar to the data you enter in iTunes Connect, but only the bundle ID needs to match the bundle ID you enter in iTunes Connect before you can submit your app to the store.
Xcode 프로젝트 생성작업에 관한 보조 가이드. 첫째, 프로젝트를 위한 템플릿을 선택합니다. 올바른 템플릿으로 시작하는 것은 빠른 개발 작업에 도움을 줍니다. 보조자는 또한 당신의 앱에 관한 정보로 들어가 당신의 앱의 능력과 이 것이 고객에게 배포되었는지 알아냅니다. 당신이 프로젝트를 생성했을 때 이 정보를 가지고 있지 않다면, 이 후 이 속성 설정에서 할 수 있습니다. Xcode 프로젝트의 몇몇 데이터는 당신이 iTunes Connect에 입력한 데이터와 비슷하나, 오직 bundle ID만 앱을 스토어로 보내기 전까지 입력가능한 iTunes Connect에 입력한 bundle ID와 일치해야 합니다.
For iOS apps, you see a dialog similar to this when creating an Xcode project from a template:
iOS 앱은, 템플릿으로 부터 Xcode 프로젝트 생성할 때와 비슷한 다이얼로그를 봅니다.
The product name is the name of your app as it will appear to customers and should match the app name you enter later in iTunes Connect. It is the name that will appear in Springboard when the app is installed. The product name cannot be longer than 255 bytes and can be no fewer than 2 characters and should not contain any spaces.
제품명은 고객들에게 표시될 당신의 앱 이름이고 나중에 iTunes Connect에 입력할 앱 이름과 맞아야 합니다. 이것은 앱이 설치될 때Springboard에 나타날 이름입니다. 제품명은 255 Byte를 넘을 수 없고 2문자 보다 작을 수 없고 어떤 공백도 포함할 수 없습니다.
The organization name is an attribute of the Xcode project and is used in boilerplate text throughout your project folder. For example, the organization name is used in the source and header file copyright strings. The organization name in your Xcode project is not the same as the company name that you enter later in iTunes Connect.
조직명은 Xcode 프로젝트의 속성 이고 프로젝트 폴더를 통해 사용구에 이용됩니다. 예를 들어, 조합명은 소스와 헤더 파일 저작권 문자열에 이용됩니다. Xcode 속의 조합명은 나중에 iTunes Connect 입력하는 회사명 처럼 같지 않습니다.
The product name and company identifier you enter are concatenated together to create the default bundle ID using reverse domain name (reverse DNS) notation. The bundle ID needs to be unique to your app.
당신이 입력한 제품명과 회사 식별자를 함께 연결해 뒤집어진 도메인 명 표기법을 이용해 기본 bundle ID를 생성합니다. bundle ID는 당신의 앱에서 유일해야합니다.
For iOS apps, you can select the types of devices you support from the Devices pop-up menu. For Mac apps, you can select the Mac App Store categories from a pop-up menu.
iOS 앱은, 'Devices' 팝업 메뉴에서 장치 타입을 선택할 수 있습니다. Mac 앱은, 팝업 메뉴로 부터 Mac App Store 카테고리를 선택할 수 있습니다.
The other values used by the Xcode template are sufficient for building and running your app locally, but you’ll need to finalize properties, such as the bundle ID, later. Also, the assistant doesn’t set all required properties for the store. You will need to complete the basic store configuration before you submit. Ideally, you will complete this configuration before you distribute your app for testing too.
Xcode template이 이용하는 다른 값들은 당신의 앱을 빌드하고 실행하기에 충분하지만, 나중에, bundle ID 같은, 속성 마무리가 필요합니다. 또한 보조는 스토어를 위해 요구되는 모든 설정하지 않습니다. 보내기전 기본 스토어 설정을 마무리 해야 합니다. 이상적으로, 역시 테당신의 앱을 테스트 하기전 이 설정을 완료 할 것입니다.
After your app is released, you cannot change some of this metadata, so you want to choose your settings carefully. Refer to “Editing and Updating App Information” in iTunes Connect Developer Guide to learn which app states cause some properties to be locked in iTunes Connect.
당신의 앱을 출시한 뒤, 이 메타데이터의 몇몇 설정은 변경할 수 없으며, 그래서 당신은 신중하게 셋팅을 선택하기 원할 것입니다. 'iTunes Connect Developer Guide'속 'Editing And Updating App Information'을 참고해 iTunes Connect에서 어떤 속성으로 인해 앱상태가 잠기게 되는지 배우세요.
Configuring Application Target Settings
애플리케이션 타겟 설정들 환경설정
The application target settings appear in the target’s Summary pane. To display the Summary pane, select the target in the project navigator and click the Summary tab. For iOS apps, the application target settings appear in the iOS Application Target section.
애플리케이션 타겟 설정은 타겟의 'Summary' 판에 나타납니다. 'Summary' 판을 표시하려면, 프로젝트 네비게이션에 타겟을 선택하고 'Summary'탭을 클릭합니다. iOS 앱들은, 'iOS Application Target'섹션에 애플리 케이션 타겟 설정이 나타납니다.
For Mac apps, they appear in the OS X Application Target section.
Mac 앱들은, 'OS X Application Target' 센셕 속에 나타납니다.
Setting the Mac Application Category
Mac Application 카테고리 설정
Set the category under which your app will be listed on the Mac App Store. The category you select should match the category you later select in your iTunes Connect app record.
'Mac App Store'에 나열된 당신의 앱에서 카테고리 설정을 합니다. 카테고리 선택은 iTunes Connect 앱 레코드 속에서 나중에 당신이 선택하는 카테고리와 일치 해야 합니다.
iOS app categories are set in iTunes Connect only. Read “Choosing Primary and Secondary Categories” in iTunes Connect Developer Guide for more details on app categories.
iOS 앱 카테고리들은 오직 iTunes Connect에서만 설정합니다. 앱 카테고리의 더 자세한 사항은 'iTunes Connect Developer Guide'속 'Choosing Primary and Secondary Categories'를 읽으세요.
Setting the Bundle ID
bundle ID 설정
The bundle ID (called a bundle identifier in Xcode) is used by Xcode, the operating system, and the store to uniquely identify an app. A Mac app and iOS app cannot share the same bundle ID either. The bundle ID is also used to match a team’s App ID and any associated provisioning profiles. Later, the bundle ID needs to be the same as the bundle ID you enter in iTunes Connect.
bundle ID (Xcode에서 bundle identifier라 불려짐) Xcode, 운영체제, 그리고 스토어에서 앱의 유일성을 식별하는 데 사용됩니다. Mac 앱과 iOS 앱은 같은 bundle ID를 역시 공유할 수 없습니다. bundle ID는 또한 Team의 App ID를 맞추고 프로비저닝 프로파일을 어느정도 연관 짓는 데 사용합니다. 이후에, bundle ID iTunes Connect에 입력한 bundle ID과 같아야 합니다.
For Mac apps, ensure that every bundle ID is unique within your app bundle. For example, if your app bundle includes a helper app, ensure that you do not include two copies of a framework that is used by both your app and the helper app.
Mac 앱들을 위해, 당신읜 앱 번들 내에서 모든 bundle ID는 유일해야합니다. 예를 들어, 만약 당신의 앱 번들이 도움을 주는 앱을 포함한다면, 당신의 앱과 헬퍼 앱이 사용하는 (같은)프레임 워크의 카피를 2개 포함하면 안됩니다.
Setting the Version Number and Build String
버전 넘버와 Build String 세팅하기
The version number is a two-period-separated list of positive integers, as in 4.5.2
. The first integer represents a major revision, the second a minor revision, and the third a maintenance release.
버전 넘버는 '4.5.2'처럼 양의 정수리스트로 2개의 페리오드(.)로 나눠져 있이어야 한다. 첫 수는 대표하는 주 번호, 두번째는 작은 버전, 세번째는 유지 배포 이다.
The version number is shown in the store and that version should match the version number you enter later in iTunes Connect. The build string represents an iteration (released or unreleased) of the bundle and can contain a mix of characters and numbers. For example, the build is shown in the About window of a Mac app. The user clicks the version number on the About window to toggle between the version number and the build string. For details on possible values, see “CFBundleShortVersionString” in Information Property List Key Reference and “CFBundleVersion”in Information Property List Key Reference.
스토어에서 버전 넘버가 보여지고 버전은 iTunes Connect 속 마지막으로 입력한 버전 넘버와 일치해야 합니다. 빌드 문자는 새로운 버전(배포 되던 안되었던)의 번들을 대표하고 숫자와 문자가 혼합되어 포함될 수 있습니다. 예를 들어, Mac app의 윈도우 관련창에서 빌드가 보여집니다. 사용자 관련 창의 버전 넘버를 클릭하면 빌드 문자와 버전 넘버가 토글(누를 때마 둘이 서로 번갈아 나옴) 됩니다. 자세한 가능 값은, 'Information Property List Key Refrerence'속 'CFBundleShortVersionString'과 'Information Property List Key Refrence'속 'CFBundleVersion'을 보세요.
For iOS apps, you should update the build string whenever you distribute a new build of your app for testing. iTunes will recognize that the build string changed and properly sync the new iOS App Store Package to the device. Read“Beta Testing Your iOS App” for how to configure your app for testing.
iOS 앱들은, 테스트를 위해 당신의 앱의 새로운 빌드를 배포할 때 마다 빌드 문자열을 업데이트 해야합니다. iTunes 바뀐 빌드 문자를 인식하고 새로운 iOS App Store Package를 장치에 적절히 맞출 것입니다. 당신의 앱 테스트를 위한 설정 방법은 'Beta Testing Your App'을 읽으세요.
Set the version number and build string in the Summary pane in the project editor.
프로젝트 에디터 속 'Summary'판 속 버전 넘버와 빌드 스트링 설정하기
Setting the Target iOS Devices
iOS 장치 설정
The Devices setting identifies the type of devices you want an iOS app to run on. There are two device types: iPhone and iPad. The iPhone type includes iPhone and iPod touch devices. The iPad type includes all iPad and iPad mini devices.
앱을 실행시키기 원하는 장치 타입의 장치 설정 식별자. 이것은 2가지 장치 타입 입니다 : iPhone과 iPad. iPhone Type에는 iPhone과 iPod 터치 장치가 포함됩니다. iPad 타입은 모든 iPad와 iPad 미니 장치가 포함됩니다.
For more information on configuring your app for iPhone, iPad, or both device families, see “Advanced App Tricks” in iOS App Programming Guide.
iPhone, iPad, 또는 both device families 설정의 더 많은 정보는, 'iOS App Programming Guide'속 'Advanced App Tricks'를 봅니다.
Setting the Deployment Target
배치 목표 설정하기
The deployment target setting specifies the lowest operating-system version that your app will run on. For example, the lowest available setting for iPad apps is iOS 3.2.
배치 목표 설정은 당신의 앱이 실행할 최소한의 운영체제 버전을 지정 합니다. 예를 들어, iPad 앱은 가능한 설정의 최소 버전은 iOS 3.2 입니다.
There are several strategies for choosing the deployment target when developing your app. Each version of iOS or OS X includes features and capabilities not present in earlier versions. As new versions are published, some users may upgrade immediately, while other users may wait before moving to the latest version. You can target the latest version taking full advantage of all the new features but limiting the app to only users running the latest version. Or you can target an earlier version making your app available to more users but limiting the features you can use in the app. Another approach is to target an earlier version but use weak linking to determine at runtime whether later version features are available before using them.
당신의 앱을 개발할 때 deployment target 선택을 위한 몇몇 계획입니다. iOS 및 OS X 각 버전에 포함된 특징과 능력은 (선택한 버전 보다) 앞선 버전에서는 제공되지 않습니다. 새 버전이 배포되면, 몇몇 사용자는 즉시 업그레이드 할 수도 있고, 배포된 새 버전은, 몇몇 사용자는 즉시 업그레이드 되고, 다른 사용자는 마지막 버전으로 옮겨가는 동안 대기 할 지도 모릅니다. 당신은 마지막 버전을 지정해 모든 새로운 기능의 장점을 최대한 이용하지만 앱 한계 설정은 마지막 버전을 실행하는 유저만 할 수 있습니다. 또는 당신의 앱이 더 많은 사용자들에게 동작되기 위해 이전 버전을 지정할 수 있지만 앱 속에서 이용할 수 있는 몇가지 기능은 제한됩니다. 다른 방법은 이전 버전을 선택하는 것이나 이후 버전을 사용하기전 사용할 수 있는지 여부를 런타임에 연결하는 느슨한 연결을 사용하는 것입니다.
For details on weak linking, read “Weak Linking and Apple Frameworks” in SDK Compatibility Guide.
느슨한 연결은 자세한 것은, 'SDK Comparibility Guide' 속 'Weak Linking and Apple Frameworks'를 읽으세요.
Xcode sets the Minimum System Version key in the app’s information property list to the deployment target you choose. When you publish your app to the store, it uses this property value to indicate which versions your app supports.
Xcode는 당신이 선택한 타겟 배치를 하려고 앱의 '정보 속성 리스트' 속 최소 시스템 버전 키를 설정합니다. 당신이 당신의 앱을 스토어에 배포할 때, 이 속성 값을 사용해 당신의 앱이 지원하는 어떤 버전을 선택합니다.
Adding App Icons and Launch Images
App Icon과 Launch Images 추가하기
App icons and launch images are stored in the app bundle, not uploaded as separate assets to iTunes Connect. The operating system uses these images in various locations on a device to represent your app. In general, artwork displayed by the operating system resides in the bundle, and artwork displayed by iTunes is uploaded to iTunes Connect.
앱 아이콘들과 실행이미지는 App bundle 속에 저장되며, 분리된 자원 처럼 iTunes Connect에 업로드 되지 않습니다. 운영체제는 장치의 곳곳에 위치한 이 이미지를 이용해 당신의 앱을 대표합니다. 일반적으로, 운영체제는 bundle 속에 있는 아트웍을 표시하고, 그리고 iTunes가 표시한 아트워는 iTunes Connect에 업로드 된 것입니다.
For all artwork, keep the file size as small as possible for a positive purchase experience for your users. For iOS apps, see “Custom Icon and Image Creation Guidelines” in iOS Human Interface Guidelines for the sizes of all required app icons, launch images, and other icons. See “Creating Great Icons for Any Resolution” in OS X Human Interface Guidelines for all the required Mac app icons. This table includes icon sizes that may be used on the Mac App Store. To take advantage of Retina displays, provide high-resolution images for each device you support.
모든 아트웤은, 당신의 사용자들의 긍정적인 구매 경험을 위해 가능한 가장 작은 크기의 파일 사이지를 유지합니다. iOS 앱들은, app icon, launch images, 그리고 다른 icons들이 요구하는 사이즈는 'iOS Human Interface Guidelines'속 'Custom Icon and Creation Guidelines'를 보세요. Mac 앱 icon들의 모든 요구는 'OS X Human Interface Guidelines' 속 'Creating Great Icons for Any Resolution'을 보세요. 이 표에는 Mac App Store에 이용할 수 있는 icon 크기가 포함되어 있습니다. 레티나 디스플에이의 이점을 이용하려면, 각 장치 지원을 위해 고해상도 이미지를 제공하세요.
Read “Before You Begin” in iTunes Connect Developer Guide for the specification of screenshots that you upload later using iTunes Connect.
Setting App Icons
App Icon들 설정하기
Your app needs an app icon to represent it and pass validation tests. For iOS apps, read “App Icons” in iOS App Programming Guide to create separate icon files for different device resolutions. For Mac apps, read “Provide High-Resolution Versions of All App Graphics Resources” in High Resolution Guidelines for OS X to create your icon file, which needs to be in ICNS format.
당신의 앱을 대표하고 확인테스트 통과에 앱 아이콘이 필요합니다. iOS 앱들은, 'iOS App Programming Guide'속 'App Icons'를 읽고 다른 장치 해상도를 위해 별개의 아이콘 파일을 생성합니다. Mac 앱들은, 'High Resolution Guidlines' 속 'Provide High-Resolution Versions of App App Graphics Resources'를 읽고 당신의 아이콘 파일을 생성하는 데, ICNS 형식 이어야 합니다.
Creating and Setting iOS Launch Images
iOS Launch Images 생성하고 설정하기.
Launch images are displayed while your app is launching on iOS. A launch image matching the device resolution appears as soon as the user taps your app icon. Use screenshots to create your app’s launch images.
Launch images는 iOS에 앱이 실행되는 동안 표시되는 이미지 입니다. 사용자가 당신의 아이콘을 누르는 즉시 launch image는 장치 해상도에 맞춰 나타납니다. 당신의 앱 launch images는 스크린 샷 이미지를 생성하는 데 이용합니다.
Capturing Screenshots on Your Device and Setting Launch Images Directly in Xcode
당신 장치의 화면 캡쳐와 Xcode 속에서 직접 Launch Images 설정하기.
Follow these steps to capture screenshots of your app while it’s connected to your Mac.
이 단계를 따라 당신의 맥과 연결된 동안 당신의 앱의 화면을 저장하세요.
After you capture a screenshot, you can make it your app’s launch image.
화면을 캡쳐한 후에, 그것을 당신을 당신 앱의 launch image로 만들수 있습니다.
To get a PNG file of the screenshot, you drag it from the Devices organizer to the desktop.
스크린 샷의 PNG 파일을 얻으려면, Devices organizer에서 데스크 탑으로 드레그 합니다.
Capturing Screenshots Directly on Your Device
당신의 장치에서 바로 화면을 캡쳐합니다.
Alternatively, you can capture screenshots directly on your device and import them into your Mac using the iPhoto application.
다른 방법으로, 당신에 장치에서 화면을 바로 캡쳐하고 iPhoto 앱을 이용해 당신의 Mac에 이것을 추가할 수 있습니다.
To capture a screenshot on your device, you press the Lock and Home buttons simultaneously. Your screenshot is saved in the Saved Photos album in the Photos app.
당신의 장치에서 스크린 샷을 캡쳐하려면, Lock과 Home 버튼을 동시에 누릅니다. 포토앱 속에 'Saved Photo'앨범 속에 당신의 스크린 샷이 저장됩니다.
Copy the screenshot from the device to your Mac and follow the steps in “Setting Launch Images in the Project Editor” to set the launch image.
장치에서 Mac으로 스크린샷을 복사하고 'Setting Launch Images in the Project Editor'속 launch image를 설정합니다.
Setting Launch Images in the Project Editor
Project Editor 속 Launch Images 를 설정하기
Alternatively, you can set the launch images in the project editor.
다른 방법으로, 'project editor'속 launch image들을 설정할 수 있습니다.
Configuring Entitlements
자격 설정하기
To protect your app from being compromised by a hacker who might damage the user’s system, you give permissions, known as entitlements, to your app to perform specific functions. An entitlement is a key-value pair whose value you can set to specify a capability or security permission. This chapter describes entitlements you configure in your Xcode project for certain technologies supported by the store. Refer to Entitlement Key Reference for a complete list of app entitlements.
어떤 해커가 사용자 시스템에 가한 손상으로 인한 위험으로 부터 당신의 앱을 보호하려면, 자격으로 알려진, 권한을 줘, 지정된 기능을을 당신에 앱에 실행합니다. 자격은 key-value 쌍으로 지정늘롹 보안정보를 설정 할 수 있습니다. 이 장은 스토어가 지원하는 확실한 자격을 위한 Xcode 프로젝트 속 당신이 설정하는 자격을 설명합니다. 앱 자격 리스트를 확실히 하려면 'Entitlement Key Reference'를 참고하세요
You configure entitlements for each target in the Xcode project for your product. For example, if you have a main app and multiple helper apps in one Xcode project, you need to configure entitlements for each target in the project. When you enable entitlements, Xcode adds a file with entitlement key-value pairs to your target. The default name of the file is your project name with the extension .entitlements
. You can configure entitlements—for example, for iCloud storage or sandboxing—using either the property list editor or the project editor to edit this file.
당신의 제품을 위해 Xcode 프로젝트 속 각 타겟의 자격 설정을 하세요. 예를 들어, Xcode 프로젝트 속에 다양한 도움 앱과 메인이 있다면, 프로젝트 속 각 타겟을 위해 자격 설정이 필요합니다. 자격을 활성화 할 때, Xcode 자격 key-value 쌍의 자격 파일을 당신의 타겟에 추가합니다. 기본 이름 파일은 당신의 프로젝트 네임과 '.entitlements'확장자 입니다. 당신은 프로퍼티 리스트 에디터나 프로젝트 에디터를 이용해 이 파일을 이용해 자격(예를 들어, iCloud storage 또는 sandboxing)을 설정 할 수 있습니다.
For entitlements to take effect, you need to code sign your app, as described in “Creating Your Signing Certificates.” Some technologies, such as iCloud and Game Center, require further configuration. You need a provisioning profile containing an App ID that enables these technologies. Read “Configuring Store Technologies in Xcode and iTunes Connect” for complete steps on how to configure specific technologies.
자격을 설정하기 위해, 'Creating Your Signing Certificates'에 설명된 것 처럼, 당샌의 앱은 코드 사인이 필요합니다. iCloud와 Game Center 같은 몇몇 기술들은 더 많은 설정을 요구합니다. 기술들을 활성화 하는데 App ID가 포함된 프로비저닝 프로파일이 필요합니다. 지정된 기술을 설명하는 방법을 완료하기 위해 'Configuring Store Technologies in Xcode and iTunes Connect'를 읽으세요.
Before you can configure entitlements for specific technologies, you need to enable entitlements.
자격 설정을 해야, 지정된 기술들을 위해 자격 설정을 할 수 있습니다.
Configuring App Sandbox for Mac Apps
Mac 앱들을 위한 App SandBox 설정하기
Sandboxing provides the last line of defense against stolen, corrupted, or deleted user data if malicious code exploits your app. It also minimizes damage from coding errors in your app or in frameworks you link against. Simply enabling sandboxing provides the maximum level of restrictions on how an app can interact with the rest of the system. All apps submitted to the Mac App Store are required to use sandboxing. Therefore, if you plan to submit your app to the Mac App Store, you should enable sandboxing during development.
악성코드가 당신의 앱을 악용한다면 Sandboxing은 사용자 데이터가 도둑맞고, 오류나고, 또는 지워지는 것을 막는 마지막 라인의 방어를 제공합니다. 이 것은 또한 당신의 앱의 코딩 오류로 인한 손상을 최소하합니다. Mac App Store로 보내지는 모든 앱은 sandboxing 이용이 요구됩니다. 그럼므로, 앱을 Mac App Store로 보낼 계획이라면, 개발하는 동안 sandboxing을 활성화 해야 합니다.
You configure sandboxing by enabling this feature and then optionally granting permission for specific types of functions.
이 기능을 활성화하고 선택적 기능의 특정 유형에 대한 권한을 부여하여 샌드 박스 구성합니다.
For a complete description of App Sandbox entitlements, refer to Entitlement Key Reference. If you are enabling sandboxing for an existing app, readApp Sandbox Design Guide to learn the new locations a sandboxed app can access.
App Sandbox 자격의 완벽한 설명을 위해, 'Entitlement Key Reference'를 참고합니다. 현재 앱을 위해 sandboxing을 활성화 한다면, 'App Sandbox Design Guide'를 읽고 새로운 위치에 샌드박싱된 앱 접근 가능함을 배우세요.
Editing the Information Property List
정보 속성 리스트 수정
Occasionally, you may need to edit the information property list directly to set keys that don’t appear elsewhere in Xcode. The name of this file is typically ProjectName-Info.plist
.
가끔, 'information property list'를 직접 수정해 Xcode 다른 곳에 표시되지 않는 키를 수정할 필요가 있을 지 모릅니다. 이 파일의 이름은 일반적으로 'ProjectName-Info.plist'입니다.
Refer to Property List Editor Help for how to edit other cells in a property list.
프로퍼티 리스트속 다른 셀 수정 방법은 'Property List Editor Help'를 참고 합니다.
Setting the Copyright Key for Mac Apps
Mac 앱들의 'Copyright Key' 설정하기
Make sure that your information property list file contains a valid value for the Copyright
key. For details on possible values, see“NSHumanReadableCopyright” in Information Property List Key Reference.
당신의 정보 속성 리스트 파일 속 유효한 'Copyright' key 값을 확실히 만듭니다. 가능한 값의 자세한 것은, 'Information Property List Key Reference'속 'NSHumanReadableCopyright'를 봅니다.
Specifying Build Settings
'Build Settings' 지정하기
There are miscellaneous build settings that you might need to configure for the store as well. You do this in the Build Settings pane of the project editor.
이 것은 스토어 위한 설정을 위해 필요할 지 모르는 기타 빌드 셋팅들입니다. 프로젝트 에디터 속 'Build Settings'판 속에서 이것을 합니다.
iOS 앱들의 아키텍쳐 셋팅하기 The Architectures build setting identifies the architectures for which your app is built. An iOS device uses one of a set of architectures, which include Standard. Produces an app binary with a common architecture, compatible with all supported iOS devices. This option generates the smallest app, but it may not be optimized to run at the best possible speed for all devices. Other. Produces an app binary for a specified set of architectures. If you choose Other from the Architectures build-setting value list, click the plus button (+) to enter the custom iOS-device architecture names you support. 기본 SDK 설정하기 The Base SDK version number must be greater than or equal to the software version number on your development device; otherwise, Xcode cannot initiate a debugging session with the device. The Base SDK for your project and targets should be set to the latest operating system, which is the default value. The Base SDK property is located in the Architectures area in the Build Settings pane. For iOS apps, set Build SDK to Latest iOS. For Mac apps, set the Build SDK to Latest OS X. If you choose another value, you need to download and install the latest SDK version that is greater than or equal to your device software version. Set the Debug Information Format build setting to “DWARF with dSYM.” In this chapter, you learned how to create your Xcode project from a template and configure it for distribution to the store. 이 장에서는, 템플릿에서 Xcode 프로젝트를 생성하는 방법과 스토어에 배포하는 설정을 하는 방법을 배웠습니다.Setting Architectures for iOS Apps
armv7
and armv7s
. You have two options for specifying the value of this setting:
아키텍쳐 빌드 설정은 당신의 앱에 포함된 아키텍처를 식별합니다. iOS 장치는 아키텍쳐 설정 중 하나를 이용하며, armv7과 armv7s 가 포함됩니다. 이 설정의 값을 지정하기 위한 2가지 옵션이 있습니다. :
스탠다드. 제품의 일반적인 아키텍체의 앱 바이너리, 모든 iOS 장치 지원과 구분 됩니다. 이 옵션은 최소화된 앱을 생성하나, 모든 장치에서 최고의 성능으로 실행되게 설정되지 않습니다.
Other. 지정된 아키텍처 설정을 위한 제품의 앱 바이너리.
만약 아키텍쳐 빌드 셋팅 값 리스트로 부터 다른 것을 선택한다면, 더하기(+) 버튼을 눌러 당신이 지원하는 custom iOS 장치 아키텍쳐를 입력합니다.Setting the Base SDK
Setting the Debug Information Format for Mac Apps
Recap